Hanmoodo tasontarkastusleirit syksyllä 2017

Opettaja Young Suk pitää syksyllä tarkistusleirejä mustille vöille. 1. daneille tullaan järjestämään oma leiri ja 2.-3.daneille omansa. Leirille osallistuminen on ensiarvoisen tärkeää, sillä tarkistusleirillä opettaja tarkistaa kunkin henkilökohtaisen tason lajin eri osa-alueilla ja laatii henkilökohtaisen etenemissuunnitelman. Saat leirillä tietoosi, kuinka kaukana olet seuraavasta dan-arvostasi ja mitä sinun tulee tehdä sen saavuttamiseksi.

Tasoleiriopetus tulee perustasoleirien jälkeen olemaan henkilökohtaisemmin räätälöityä paremman kehityksen takaamiseksi. Tulosten pohjalta opettaja antaa myös tarvittaessa yksilöllisiä harjoitteita ja ylimääräistä henkilötason opetusta tavoitteisiin pääsemiseksi. Tarkistusleirin pohjalta luodaan siis harrastajalle henkilökohtainen polku kohti seuraavaa dan-arvoa

Leiripäivät:

• 14.10. Tasontarkastusleiri 1. dan ja ruskeat Helsingissä
  • 21.10. Tasontarkastusleiri 1. dan ja ruskeat Seinäjoella
  • 28.-29.10. Tasontarkastusleiri 2.-3. dan Seinäjoella

Opettaja tarvitsee ennakkoilmoittautumiset tarkistusleirille etukäteen, jotta pystyy suunnittelemaan leiritoteutuksen paremmin. Leiri kestää koko päivän ja päivän hinta n. 100€ (tarkentuu lähempänä). Ryhmä ei saa olla liian iso ja tarvittaessa tullaan toteuttamaan toinen vastaava leiripäivä. Tavoite on, että joka puolelta Suomea saadaan väkeä paikalle.

Ota muistiinpanovälineet mukaan! Tulet myös saamaan leiripalautteet kirjallisena sähköpostiisi.

Joten sinä 1.danin omaava Hanmoodo harrastaja! Ilmoittaudu 31.5. mennessä sähköpostitse osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. ja etenemispolkusi kohti seuraavaa dan-arvoa kirkastuu tuota pikaa. Ilmoittautuneille lähetetään tarkemmat tiedot osa-alueista, mitä leirillä tullaan kysymään, valmistautumisen selkeyttämiseksi.

Hanmoodo SM-kilpailuiden 2017 tulokset

Kouvolan Kuusankoskella kisattiin lauantaina 6.5.2017 Hanmoodon suomenmestaruuksista. Liitteenä tulokset. Suuret kiitokset kaikille osallistujille - ja erityiskiitos Kouvolan seuralle mainioista järjestelyistä ja ahkerasta työstä niin kisojen ennakkojärjestelyissä kuin kisapäivänä. Nähdään jälleen seuraavissa tapahtumissa!

Liitteet
Download this file (Hanmoodo SM 2017 tulokset.pdf)Hanmoodo SM 2017 tulokset.pdf[Hanmoodon Suomenmestaruuskilpailuiden 2017 tulokset]

Olethan saanut liiton henkilöjäsenmaksusi myClubista?

Liitto otti vuoden alussa käyttöön myClub-jäsenrekisterin. Sitä myöt liiton henkilöjäsenmaksujen keruun vastuu on siirtynyt seuroilta liitolle, mikä vähentää seurojen työtä.

Kaikille niille, joiden sähköpostiosoite on ollut jäsentiedoissamme, on lähetetty n. kuukausi sitten kirjautumistunnukset. Lisäksi jäsenmaksulaskut on lähetetty huhtikuussa.

• Jos et ole saanut laskua, käy tarkistamassa avoimet laskut myClubissa.
  • Jos et pääse myClubiin, on mahdollista että tietosi tai sähköpostiosoitteesi puuttuu. Ota yhteyttä Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.!

Liiton henkilöjäsenmaksu on aiempien vuosien tapaan 20 eur/vuosi (10 eur/kausi). Jäsenmaksun maksamalla varmistat osallistumisoikeutesi liiton järjestämiin tapahtumiin, kuten SM-kilpailuihin ja koulutuksiin.

Jäsenrekisteriä käytetään myös kohdistetussa tiedottamisessa - esim. hanmoodon ylemmistä dan-kokeista tasontarkastuksineen syksyllä 2017 tullaan tiedottamaan jäsenrekisterin kautta. Pidäthän tietosi ajantasalla!

Jäsenrekisterin rekisteriselostetta päivitetty

Jäsenrekisterin rekisteriselostetta on päivitetty. Jäsenrekisterissä kerätään uusina tietoina pysyväisluontoiset ja harrastajan itse ylläpitämät kilpailutiedot: paino, pituus ja kilpailukokemus.

Liiton järjestämiin kilpailuihin ilmoittautumiset tehdään jatkossa myClubin kautta, jolloin nämä tiedot saadaan suoraan jäsenrekisteristä mukaan ilmoittautumistietoihin yhdessä jo aiemmin rekisterin sisätämien seura-, ikä-, harrastusaika-, ja sukupuolitietojen kanssa. Päivitetty rekisteriseloste on luettavissa myClub jäsenrekisteri -sivulla.

Kutsu Hanmoodo SM-kilpailuihin 2017 Kouvolaan

Hanmoodon SM-kilpailut järjestetään tänä vuonna Kouvolan Kuusankoskella. Tervetuloa siis kaikki mittelemään mestaruuksista 6.5.2017 Kuusankosken urheilutalolle!

Ilmoittautumiset hoidetaan nyt ensimmäistä kertaa myClubissa! Ohjeet ilmoittautumiseen virallisessa kisakutsussa (liitteenä).

Jakakaa myös liiton Facebook-tapahtumaa.

Liitteet
Download this file (HanmoodoSM2017Kisakutsu.pdf)Kutsu - HMD SM 2017[Kutsu hanmoodon SM-kisoihin 2017 (pdf)]

Jang Su Basic ohjaajakoulutus OMD-liiton jäsenille

Opi kehittämään toiminnallista voimaa ja hoitamaan kehoa! Aloita Jang Su Basic -ohjaajakoulutus.

Jang Su terveysliikunta antaa toiminnallista voimaa ja voiman tunnetta. Jang Su on kehoa hoitava ja lihastoimintakykyä palauttava liikuntalaji, joka pohjautuu itsepuolustuslajien harjoitusjärjestelmiin. Jang Su tunneilla harjoitellaan muun muassa voima-asentoja, hengitystekniikkaa, oikealasta ryhtiä ja kehon eri osan välistä yhteistyötä.

Jang Sussa käytettävät voima-asennot lisäävät räjähtää voimaa ja voiman tuntumaa. Oikeanlaisen hengitystekniikan opettelu ja ryhdin korjaaminen ennaltaehkäisevät tuki- ja liikuntaelinten ongelmia. Kehon eri osien yhteistyö tarvitsee luonnollista lihastoimintaketjua, jonka hyöntäminen parantaa voimantuottokykyä ja samalla korjaa vääriä liikeratoja.

Mitä koulutus antaa?

• Opit tehokkaan ja ymmärrettävän tavan harjoitella toiminnallista voimaa.
  • Opit uudenlaista tapaa harjoitella räjähtävää voimaa voima-asennon kautta.
  • Ymmärrät käytännön harjoittelujen kautta liike- ja lihastoimintaketjua.
  • Ymmärrät kipumekanismit ja osaat poistaa lihasperäisiä kipuja Jang Su -menetelmällä.
  • Opit tehokkaan hengitystavan, jolla harjoittelet syviä lihaksia ja hoidat sisäelimiä.

Koulutuksen jälkeen voit pitää maksullisia Jang Su liikuntatunteja. Lisensoiduilla ohjaajilla on käytössä videomateriaaleja Jang Su-liikkeiden opetteluun ja tuntien suunnitteluun. Jang Su- ohjaajat saavat neuvontaa ja opastusta opettaja In-Seon Hwangilta.

Koulutuksen toteutus

Opetuksen toteuttaa Jang Sun perustaja In-Seon Hwang. Opetus on monimuotoinen, mestari-oppilas -menetelmä. Koulutukseen kuuluu teoriaa ja runsaasti käytännön harjoittelua.

Hanmoodo ja hoijeonmoosool varustetilaukset 2017

Vuoden 2017 alkaen Oriental Moo Do-liiton seuroilla on mahdollisuus käyttää uudistettuja varusteita huomioiden lajiharjoittelumme erityistarpeita. Uudistuksella pyritään siihen, että suojakäytännöt ovat samoja seurojen harjoituksessa ja lajimme kilpailuissa. Varustetilaukset tehdään opettaja In-Seon Hwangin kautta, kaikki kyselyt suoraan opettajalle. Varusteiden kuvailu on alla.

Varusteiden valintaperustelut

1.  Sukkamallinen jalkasuojat. Tässä suojamallissa on jalkaterän ja säärialueen lisäksi polvisuojaus. Kyseisessä suojamallissa parannetaan entisestään turvallisuutta ottelu- ja kontaktivoimaharjoituksissa erityisesti aloittelevilla tai vähän aikaan lajia harrastaneilla. Aloittelijoilla polvi- ja nilkka-alueen vamma on yleistä. Polvisuojaus vähentää vanhingollisen polvitorjunnasta aiheuttavia vammoja harjoittelu- ja kilpailuaikana. Sukkamalli on helppokäyttöinen ja edullinen.
  2.  Jalkasuojat. Tämä malli on tarkoitettu säännöllisesti harjoitteleville ja aktiivisesti kilpaileville harrastajille. Nahkamateriaali pidentää käyttöikää ja sen huoltaminen on helppoa. Lajimme ottelutyyli kuormittaa erityisesti nilkan ja sääriluun aluetta. Tässä jalkasuojamallissa on otettu erityistä huomioita näissä alueissa.
  3. Kyynärvarsisuoja. Tämä on samantyyppinen kuin nykyiset suojamallimme, mutta ne ovat paremmin muotoiltuja ja suojaus ulottuu kyynärpään yli.
  4. Rystyhanskat harrastajille. Kyseessä on hyvätasoinen rystyhanskat perusharjoitteluun. Tämä suojamalli on samantyyppinen kuin meidän nykyset rystysuojat. Tässä suojamallissa on huomattavasti enemmän suojatäytettä ja paremmin muotoiltuja kuin nykyisissa rystysuojissa.
  5. Rystysuojat kilpailijoille. Nämä ovat vaativaan harjoitteluun ja säännöllisesti kilpaileville harrastajille tarkoitettuja rystysuojia. Tässä mallissa on huomioitu peukaloalueen suojaus, rannetta tukeva ominaisuus ja ergonominen muotoilu rystysille.
  6. Miesten alasuojat. Tässä mallissa alavatsan alue on kavennettu korkean potkun ja jalan noston helpottamiseksi. Naisille on myös saatavilla omat alasuojat. Tilaukseen laitetaan naisten alasuojat ja suojan koko.
  7. Uusi Hoi Jeon Moo Sool -puku. Uudessa puvussa takki on vahvempaa kangasta lukko-otteluun sopivaksi. Housut ovat samanlaisia kuin nykyisissa puvuissa. Hihat on lyhennetty. Selässä on lajinimi kangaskirjaimin.
  8. Nunchaku. Hyvä harjoittelununchaku, jossa ei ole metallia. Kysellä nunchakulla voidaan harjoitella myös ottelemista mutta se ei kestä kilpailukäyttöön.
  9. Potkutyyny. Koko on 40 cm x 20 cm x 9 cm. Pitäjän käden kiristysnauhan tilalla on sinisellä värillä tehty ja hanskamallinen käsisuoja, joka samalla toimii käden kiristäjänä.
  10. Potkupistari. Kysessä on tuplapistari. Pituus on 45 cm ja osuma alueet on 27 cm x 21 cm. Mukana on myös pistarin pitäjän sormia suojaava lisäosa.

Tilausohje

Jokainen seura kerää tilauksen suoraan harrastajilta samalla tavalla kuin aikaisemmin. Tilaus on sitova. Tilaus lähetään Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. osoitteeseen. Tilausta vastaan lähetetään lasku tilatuista varusteista. Viimeinen tilauspäivä on 30. huhtikuuta 2017.

Tilauslomake ja tuotekuvaukset hinnastoineen on liitteenä.

Liitteet
Download this file (hmd-hjms hinnasto ja tuotekuvailu_comp.pdf)Hinnasto ja tuotekuvaukset (pdf)[Tuotteiden kuvailut, kuvat, ja hinnato]
Download this file (Varustetilaus_Seuran_nimi.xls)Tilauslomake (xls)[Excel-tilauslomake seuran koottuun tilaukseen.]

Kutsu liiton kevätkokoukseen 2017

Tervetuloa Suomen Oriental Moodo -liiton kevätkokoukseen 12.3.2017. Kokous pidetään Avoimen maajoukkueleirin yhteydessä sunnuntaiaamuna klo 10 treenisalilla. Käsiteltävänä mm. vuoden 2016 toimintakertomus ja tilinpäätös. Toivottavasti moni pääsee paikalle. Ohessa kutsu ja esityslista, sekä kokouksessa hyväksyttävä toimintakertomus.